Home > Centrum prasowe > Eksperci: potrzeba narzędzi refundacyjnych

Eksperci: potrzeba narzędzi refundacyjnych

Z jednej strony – obiecujące wyniki badań klinicznych nad immunoterapią nowotworów oraz kolejne rejestracje w nowych wskazaniach terapeutycznych. Z drugiej – ogromne koszty innowacyjnych leków, które przekraczają możliwości budżetu, a w konsekwencji – brak refundacji dla chorych. O tym, jak poprawić dostęp do przełomowych terapii dla polskich pacjentów oraz jakie narzędzia mogą okazać się w tym pomocne, dyskutowali eksperci podczas niedawnego XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Dostęp do drogich, przełomowych terapii pomogłoby poprawić wprowadzenie refundacyjnych mechanizmów dzielenia ryzyka. Ramy legislacyjne, które obowiązują w Polsce, są na tyle obszerne, że można korzystać z każdego rodzaju porozumień, takich jak dzielenie ryzyka, mechanizm payback, płacenie za wyniki. Chodzi o to, by stworzyć kontrolowany system, który z jednej strony zapewni dostęp do leków innowacyjnych, a z drugiej równowagę finansową – tłumaczył dr. Roberto Musneci, ekspert ds. Europy Środkowo-Wschodniej w Serban & Musneci Associates.

Innym wyzwaniem pozostaje jak najszybsze wprowadzenie elektronicznych rejestrów medycznych w oparciu o narzędzia informatyczne. Wielu Pacjentów rozpaczliwie czeka na zmiany i ewentualne decyzje Ministerstwa Zdrowia. Takie rozwiązania mogłyby poprawić sytuację chorych hematologicznie i onkologicznie w naszym kraju – przekonują eksperci na łamach artykułu opublikowanego na portalu gazety Rzeczpospolita

Polecamy ciekawy artykuł red. Karoliny Kowalskiej, w ramach którego kilku ekspertów dzieli się swoimi spostrzeżeniami i propozycjami pilnych zmianach systemowych w finansowaniu nowych terapii.

pełen artykuł:  http://www.rp.pl/Rzecz-o-zdrowiu/310029899-Potrzeba-narzedzi-refundacyjnych.html