Home > Baza wiedzy > Rak płuca > Prof. Rodryg Ramlau – jak wygląda dostępność do nowych metod leczenia niedrobnokomórkowego raka płuca

„Ten rok jest wyjątkowy pod względem nowych możliwości leczenia na raka płuca. Objawiło się to bardzo istotnymi publikacjami na najważniejszych kongresach onkologicznych na świecie (Chicago Denver). Jesteśmy na początku przełomu, gdyż badania udowodniły możliwość zastosowanie nowej metody leczenia w postaci cząsteczek immunologicznych, które zmieniają odpowiedź immunologiczną chorego człowieka oraz powodują, że zmienia się możliwość pozytywnej odpowiedzi na leki. Wiele wskazuje, że niebawem będziemy dysponować narzędziami medycznymi, które doprowadzą do istotnego wydłużenia czasu przeżycia chorych na raka płuca. W odniesieniu do tych leków trwa aktualnie proces rejestracji i są one obecnie dostępne w ramach międzynarodowych badań klinicznych, w których uczestniczą również polskie ośrodki” – tłumaczy prof. Rodryg Ramlau z Katedry i Kliniki Onkologii Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.