Home > Centrum prasowe > Niwolumab – Komisja Europejska zarejestrowała nowy lek dla chorych z zaawansowanym rakiem płuca

20 lipca 2015 roku Komisja Europejska zarejestrowała Niwolumab firmy Bristol–Myers Squibb, pierwszy inhibitor immunologicznego punktu kontrolnego PD-1, który, jak dowiedziono, wydłuża przeżycie pacjentów wcześniej leczonych z zaawansowanym płaskonabłonkowym niedrobnokomórkowym rakiem płuc.

Rak płuca to główna przyczyna zgonów z powodu chorób nowotworowych na całym świecie. Według Światowej Organizacji Zdrowia, każdego roku powoduje on ponad 1,5 miliona zgonów. Niedrobnokomórkowy rak płuca jest jednym z najczęstszych typów raka płuca, stanowi on około 85 % wszystkich przypadków tego nowotworu. Ogólny wskaźnik przeżycia pięcioletniego w NDRP w I stadium zaawansowania wynosi od 47% do 50 %. Natomiast w przypadku NDRP w IV stadium zaawansowania wskaźnik przeżycia pięcioletniego spada do 2 %.

Decyzja Komisji Europejskiej jest ważnym krokiem do zapewnienia pacjentom z płaskonabłonkowym niedrobnokomórkowym rakiem płuca skutecznej terapii. Niwolumab to lek nowej generacji zaliczany do tzw. immunoterapii nowotworów (immuno-onkologia).

Więcej informacji na stronie: http://ec.europa.eu/health/documents/community-register/html/alfregister.htm

Niwolumab – Komisja Europejska zarejestrowała nowy lek dla chorych z zaawansowanym rakiem płuca, opracował JG, źródło: informacja prasowa Grayling, foto: flickr.com, licencja CC, video: Akademia Czerniaka kanał youtube