Home > Centrum prasowe > Bakterie jelitowe pomocne w ocenie odpowiedzi na nowatorskie terapie przeciwnowotworowe

Zdrowa i odpowiednio skomponowana flora bakteryjna może pomóc pokonać raka – czytamy na łamach artykułu opublikowanego na wyborcza.pl.

“Dobre bakterie” są o wiele powszechniejsze u pacjentów, którzy pozytywnie zareagowali na zaleconą z powodu raka immunoterapię. Co więcej, antybiotyki sprawiają, że taka terapia staje się mniej skuteczna.

„Wyniki tych dwóch badań dowodzą, że utrzymywanie prawidłowej flory bakteryjnej może pomóc zwalczyć raka” –donoszą autorzy prac opublikowanych w najnowszym wydaniu magazynu „Science”.

Czytaj więcej na:
www.sciencemag.org/news/2017/11/your-gut-bacteria-could-determine-how-you-respond-cutting-edge-cancer-drugs
www.wyborcza.pl/7,75400,22600437,bakterie-kontra-rak-to-jest-mozliwe.html

Bakterie jelitowe pomocne w ocenie odpowiedzi na nowatorskie leki przeciwnowotworowe, opracował JG
8 głosów, średnia: 4.25 (wynik: 85%)