Home > Baza wiedzy > Iga Świątek wspiera działania edukacyjne na rzecz walki z czerniakiem

Iga Świątek wspiera działania edukacyjne na rzecz walki z czerniakiem

Iga świątek akademia czerniaka

Iga Świątek to mistrzyni French Open 2020 oraz… ambasadorka Akademii Czerniaka. Zawodniczka, która w sobotę 9 października wygrała turniej singla podczas French Open jest zaangażowana w działania na rzecz edukacji onkologicznej dotyczącej czerniaka.

Iga Świątek od dwóch lat jest ambasadorką Akademii Czerniaka. Wzięła udział m.in. w kampanii #UVam tylko sobie.

Przede mną wiele lat narażania się na słońce, więc warto pamiętać o ochronie, dlatego zawsze gram w czapce i nie zapominam o kremach z filtrem. Po sezonie kiedy znajduję czas na odpoczynek w słonecznych miejscach zawsze uważam na to, aby odpoczywać w cieniu i chronić swoją skórę. Pamiętajcie o ochronie skóry przed słońcem – apeluje zawodniczka w jednym ze spotów edukacyjnych poświęconych profilaktyce onkologicznej.

Gratulujemy mistrzyni i życzymy kolejnych sukcesów!

ZOBACZ: CZERNIAK SKÓRY

Iga Świątek wspiera działania edukacyjne dotyczące walki z czerniakiem

Szacuje się, że każdego roku lekarze notują w Polsce ok. 2500-3000 nowych zachorowań na czerniaka. Pod względem rosnącej liczby nowych przypadków to pierwszy z kolei nowotwór u mężczyzn i drugi u kobiet.

Akademia Czerniaka stanowi sekcję naukową Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej. Powstała z inicjatywy środowiska medycznego i pacjentów, a jej głównym celem jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie czerniaka.

Popularyzując wiedzę o tym nowotworze, przyczynia się do upowszechnienia skutecznych metod profilaktyki. Akademia prowadzi również działania zapewniające pacjentom jak najlepszą opiekę w każdym stadium choroby.

Serwis edukacyjny immuno-onkologia.pl jest Partnerem Akademii Czerniaka.