Home > Baza wiedzy > Niedrobnokomórkowy rak płuca – choroba przewlekła? Prof. Rodryg Ramlau

Niedrobnokomórkowy rak płuca – choroba przewlekła? Prof. Rodryg Ramlau

Prof. Rodryg Ramlau, Katedra i Klinika Onkologii Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
Czy o niedrobnkomórkowym raku płuca możemy mówić już jako o chorobie przewlekłej? Miejsce i rola immunoterapii w leczeniu niedrobnokomórkowego raka płuca.

Materiał zrealizowany podczas AKADEMII IMMUNOONKOLOGII, maj 2016 Łódź.

Ostatnie doniesienia naukowe i możliwości postępowania terapeutycznego w odniesieniu do chorych z niedrobnokomórkowym rakiem płuca mogą determinować zmianę zasad postępowania oraz stwierdzenie, że mówimy o chorobie o charakterze przewlekłym. Nie brakuje przykładów chorych leczonych za pomocą leków immunokompetentnych, gdzie pacjenci z chorobą w stadium uogólnionym przeżywają niemal 5 lat. Nowe generacje cząsteczek i leków immunologicznych pokazały w sposób jednoznaczny swoją efektywność i skuteczność w leczeniu niedrobnokomórkowego raka płuca i wydłużeniu czasu przeżycia chorych.

Największym wyzwaniem pozostaje ustalenie najlepszego momentu dla chorych, w którym powinno się rozpocząć leczenie immunologiczne – czy to będzie terapia pierwszej linii – tuż po rozpoznaniu choroby nowotworowej, czy terapia po zakończeniu leczenia chemicznego, a stwierdzeniu progresji procesu nowotworowego, czy też powinna to być również terapia uzupełniająca radykalny zabieg chirurgiczny. Tego jeszcze nie wiemy i nad tym wszyscy pracujemy” – opowiada Prof. Rodryg Ramlau z Katedry i Kliniki Onkologii Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.

Niedrobnokomórkowy rak płuca – choroba przewlekła? Prof. Rodryg Ramlau

10 głosów, średnia: 4.00 (wynik: 80%)