Amerykańska agencja DRG Digital Manhattan Research specjalizująca się w badaniach, analizach oraz strategiach marketingowych dla sektora Healthcare przygotowała raport dotyczący relacji i budowy zaufania pomiędzy firmami farmaceutycznymi, a lekarzami na terenie Stanów Zjednoczonych. Na podstawie przeprowadzonych analiz można stwierdzić, że lekarze żywią większe zaufanie do firm farmaceutycznych, które udostępniają wysokiej jakości treści internetowe o tematyce medycznej.
W ramach przeprowadzonej ankiety przepytano grupę lekarzy różnych specjalizacji, m.in. o to, które firmy ich zdaniem zamieszczają w sieci najbardziej wartościowe treści i cechują się największą empatią wobec pacjenta. Spośród 30 firm, o które zostali zapytani specjaliści, wybrano trzy „budzące największe zaufanie”. Wyszczególniono kolejno: Bristol-Myers Squibb, Biogen oraz Celgene.
Analitycy zwracają uwagę na skomplikowaną i wielowymiarową strukturę relacji łączących świat biznesu i firm farmaceutycznych ze światem lekarzy. W pewnym stopniu ta relacja jest z natury „wroga” i sceptyczna – interesy obu stron nie zawsze są zbieżne. Z drugiej strony – zdaniem twórców raportu – kiedy lekarze czują, że mogą polegać na danej firmie, czyli dzięki jej działalności mają możliwość poszerzania swojej wiedzy, to zaufanie wzrasta. Chęć bycia na bieżąco z wiedzą udostępnianą przez firmy buduje most łączący interesy obu „światów”. Co ważne, przekazana wiedza trafia za pośrednictwem lekarzy również do Pacjentów, którzy mogą być leczeni zgodnie z najnowszymi wytycznymi.
Opracował Jarosław Gośliński, źródło: http://www.drgdigital.com/drg-digital-innovation-blog/which-pharmas-do-u-s-physicians-count-as-trusted-partners