Home > Centrum prasowe > Prof. Ramlau: w leczeniu raka płuca przełamujemy kolejne bariery

Prof. Ramlau: w leczeniu raka płuca przełamujemy kolejne bariery

W raku płuca – podobnie jak w innych nowotworach – im większą liczbą opcji terapeutycznych o udowodnionej skuteczności dysponujemy, tym większe są szanse na uzyskanie odpowiedzi na leczenie – tłumaczy z rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl prof. Rodryg Ramlau, kierownik Katedry i Kliniki Onkologii Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.

Współczesna onkologia dysponuje coraz większą liczbą czynników predykcyjnych, których określenie pozwala prognozować przebieg choroby nowotworowej i wpływa na dobór optymalnej terapii. Specjaliści dysponują lekami systemowymi o różnych mechanizmach działania – klasyczną chemioterapią, lekami ukierunkowanymi na cele molekularne, terapią antyangiogenną czy immunoterapią. Aby leczenie było skuteczne, konieczna jest jego personalizacja – a przede wszystkim – dostęp do pełnego wachlarza leków.

Polecamy ciekawy wywiad na temat nowych możliwości leczenia zaawansowanego raka płuca: