Home > Centrum prasowe > Pierwsza szczepionka mRNA przeciwko czerniakowi coraz bliżej?

Pierwsza szczepionka mRNA przeciwko czerniakowi coraz bliżej?

termedia immunoterapia

Czy czeka nas przełom w leczeniu zaawansowanego czerniaka? Jest szansa, że sprawi to najnowsza szczepionka mRNA przeciwko czerniakowi, nad którą pracuje Moderna. Firma farmaceutyczna opublikowała wyniki badania fazy 2b łączącego szczepionkę mRNA (mRNA-4157 [V940]) z immunokompetentnym lekiem przeciwnowotworowym KEYTRUDA firmy Merck. Chociaż nie są to ostateczne wyniki, ale raczej dane śródokresowe z 3-letniej obserwacji, są one dość obiecujące – donosi redaktor Dorota Mirska na łamach serwisu termiedia.pl.

Moderna nie jest jedynym laboratorium, które postawiło sobie za cel opracowanie skutecznej szczepionki na raka. Nadzieję na stworzenie skutecznej szczepionki na raka pobudza postęp związany z rozwojem technologii mRNA przy okazji pandemii COVID-19. Czy szczepionki nowotworowe mogą stanowić skuteczną broń w leczeniu raka?

Jak czytamy na stronie termedia.pl – w maju firma BioNTech, we współpracy z firmą Roche, zaproponowała w czasopiśmie „Nature” badanie kliniczne fazy 1 szczepionki ukierunkowanej na raka trzustki. W czerwcu, na konferencji Amerykańskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej, Transgene przedstawił swoje wnioski dotyczące szczepionek wektorowych przeciwko nowotworom laryngologicznym i nowotworom sprzężonym z wirusem brodawczaka. A we wrześniu Ose Immunotherapeutics trafiło na pierwsze strony gazet dzięki swojej szczepionce przeciwko zaawansowanemu rakowi płuc.

źródło: www.termedia.pl