Home > Baza wiedzy > Immunoterapia dla pacjentek z wczesnym potrójnie ujemnym rakiem piersi

Immunoterapia dla pacjentek z wczesnym potrójnie ujemnym rakiem piersi

W źle rokującym potrójnie ujemnym raku piersi pojawiło się nowe leczenie – immunoterapia, która daje szansę na zmniejszenia ryzyka nawrotu choroby u pacjentek z wczesnym rakiem, u których występuje wysokie ryzyko nawrotu choroby.

Potrójnie ujemny rak piersi jest podtypem agresywnym, a dołączenie tego leku do chemioterapii przed operacją, a później kontynuowanie immunoterapii uzupełniająco łącznie do jednego roku sprawia, że zmniejszamy ryzyko nawrotu – tłumaczy dr n. med. Katarzyna Pogoda w artykule na łamach rynekzdrowia.pl.

W Polsce każdego roku diagnozowanych jest bisko 20 tys. nowych przypadków raka piersi. To choroba niejednorodna, w której wyróżniamy różne podtypy. Jednym z nich jest potrójnie ujemny rak piersi, który dotyczy ok. 10-15% wszystkich pacjentek.

Specjaliści oceniają, że dzięki nowym lekom, zastosowanym u pacjentek z wczesnym rakiem piersi i podwyższonym ryzykiem nawrotu, istnieje szansa na zmniejszenia ryzyka wznowy nowotworu lub opóźnienie jej w czasie.

źródło: rynekzdrowia.pl